O tym, że trzeba dbać o właściwą pozycję strony w wyszukiwarce , by była ona często klikana powinie wiedzieć każdy kto dysponuje własnym miejscem w sieci. Wystarczy sprawdzić to na własnym przykładzie. W sytuacji, gdy są nam niezbędne jakieś usługi lub produkty, po określonym wyrazie sprawdzamy, jakie podmioty są w danym zakresie polecane, podobnie patrzymy na serwisy, fora czy pozostałe miejsca w wirtualnej przestrzeni. Przeważnie odwiedzamy pierwsze kilka stron, znajdujących się na górze. Ignorujemy zatem kolejne pozycje, nie wspominając już o dalekich stronach wyszukiwarki. Żeby więc pod konkretnymi słowami, które opisują naszą działalność lub tematykę naszego portalu , pojawiał się najpierw nasz adres www, trzeba go wypozycjonować. Najlepiej, by firma, którą zatrudnimy do zbliżonych działań oferowała audyt pozycjonowanie. Przeanalizuje ona dokładnie budowę naszej strony, raportując co stanowi w niej dobre , a co trzeba koniecznie zmienić, a potem zacznie działania pozycjonujące. Wyniki takich badań zdoła się zobaczyć po niedługim okresie. Strona zacznie być częściej odwiedzana przez osoby poruszające się jej tematyką, a jeśli dotyczy ona naszej działalności gospodarczej, uzyskamy nowych klientów.